09 July 2007

Ko je najviše zatalasao?

Ovo nije lista najuspešnijih, najprodavanijih, niti najpopularnijih automobila. Nije ni lista najoriginalnijih, mada bi neki mogli poneti i tu titulu.

Jednostavno, svaki pripadnik izabrane desetorke je, po našem mišljenju, poprilično zatalasao auto industriju – Logan najviše, pa je prema tome i postavljen na prvo mesto.

„Francuski Rumun” uspeo je da pomiri nepomirljivo; pristupačan i prostran porodični automobil u kojem pozadi troje putnika komforno sedi. Najavljivana cena od samo 5.000 evra solidno je porasla do početka prodaje, ali je Logan ipak postao pravi bestseler.

Peugeot 206 je takođe ostvario fantastičan prodajni uspeh, a čak ni danas, kada je naslednik odavno stigao, kupci ne odolevaju njegovom šarmu. Izgleda sveže i posle čitave decenije, te je postao prava dizajnerska ikona.

Mercedes A klase je označio preokret u filozofiji nemačkog proizvođača, pošto se po prvi put u istoriji trokraka zvezda našla na njušci jednog malog gradskog automobila. Tako su i oni sa ne baš izdašnim budžetom mogli da priušte novu „mečku”. Istina, ne liči na svoje veće rođake, ali „Mercedes je Mercedes”.

Kada je BMW kupio MINI, započela je nova era britanske marke. Ceo svet je poludeo za novitetom, koji je nosio šarm svog prethodnika, ali i gene BMW-a.

Toliko je bio uspešan, da su dizajneri i naslednika ostavili gotovo identičnim, a euforija i dalje ne prestaje.

Audi TT prve generacije za mnoge predstavlja umetnost na točkovima – prelepe linije zavodljivog kupea su bile toliko neodoljive, da čak ni serija teških nesreća nije odbijala kupce. Naravno, nedostaci sa stabilnošću ubrzo su rešeni, ali na žalost mnogih, dodavanjem zadnjeg stabilizatora koji je pokvario savršenstvo.

Šta reći o Smartu, simpatičnom mališanu poteklom iz kuće Mercedes, večitom gubitašu. Nije rođen u pogrešno vreme – gradovi su zagušeni, parkinga nema, gorivo je sve skuplje; pa ipak, ekonomični „zvrk” sposoban da se zavuče tamo gde drugi ne smeju ni da pomisle nije našao svoje mesto pod suncem. Njegovi tvorci smatraju da ga čeka svetlija budućnost, samo treba biti uporan.

Legendardni Golf GTi vratio se u velikom stilu, nakon što su čelnici VW grupacije dozvolili da im se takav brend „raspline” u magli nerazumne komercijalizacije (kroz III i IV generaciju).

Panda je vratila stil među gradske mališane, BMW X5 dao novo značenje izrazu „statusni simbol”, dok je Prius prvi uspešni pripadnik nove vrste – hibridnih automobila.

Ako smatrate da neki od finalista ne treba da budu na listi ili da su drugi modeli više zaslužili da se tu nađu, pošaljite vaš komentar i mi ćemo Vaše mišljenje ili favorita rado objaviti na blogu.

  1. Dacia Logan

  2. Peugeot 206

  3. Mercedes A klase

  4. MINI

  5. Audi TT

  6. DaimlerChrysler Smart

  7. Volkswagen Golf V GTi

  8. BMW X5

  9. Toyota Prius

  10. Vaš glas!



No comments: